måndag 17 augusti 2009

Sjuuuuk!

Dagen började att jag steg upp vid 07.20. Kände mig lite småkrasslig, men gick ändå till jobbet. När jag var där så kände jag att jag började må sämre och sämre. Jag ville bara gå hem. Men Pär ville inte skicka hem mig. Bara för att han inte trodde att jag var sjuk. Han tror att jag jämt är så lat. Men jag jobbar som ett svin, rent ut sagt. Men iallafall fick gå hem vid 16.00. När jag kom hem blev det soffan direkt. Somnade direkt, fick veta att jag hade en infektion i halsstrupen. Så nu blir det Lehpeton och Alvedon.
Lite senare på kvällen vaknade jag med sprängande huvudvärk och feber. Fick ringa till Pär och säga att jag inte kan komma imorgon. Pär sa att det var lugnt, men att jag skulle ringa på eftermiddagen. Pär vill väl att jag ska jobba extra bara för att jag är sjuk några dagar. Visst det är ju pengar, men det jobbet kan verkligen köra slut på en.

Men jag måste bara berätta, Fanny och jag vi är ju kompisar, men ibland kan vi bli förbannade på varandra alltså. Vi bråkar om vad som är rätt eller fel hela tiden, inom matlagningen alltså. Vi har nog bråkat hela sommaren ifall det ska vara gurka i greksallad. Fanny säger att det inte är gurka i greksallad, t.o.m. Kökchefen säger det men jag har gjort greksallad i skolan ett åtal gånger. Men nu äntligen fick jag upprättelse. Min jobbarkompis Anna Collin har varit i Grekland, hon skickade ett vykort och i det stod det att Anna hade tagit kort på en äkta grekisk sallad och i den var det gurka, massor av gurka. Så är det jag och Anna har alltid rätt, så är det. Vi är tamigfaan bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar