söndag 23 augusti 2009

Grillparty!

Var på grillparty i lördags, det var väldigt trevligt att grilla med alla från outleten. Det var Giggi och Pär som hade ordnat så att alla skulle träffas tillsammans. men jag var jättetrött efter att ha jobbat hela dagen. men vad skulle man göra, det var ju ändå fest. När jag skulle grilla så började Jörgen att tjabba som tusan om att jag skulle lägga ett annat grillgaller på det ena. Han tyckte det var så äckligt. Sen plötsiligt började alla tjabba. Men va faan, jag hade en öl i andra handen och en grilltÅng i andra. Det var bara att spela med och skratta med de andra om det. Jag gillar verkligen alla på outleten, men jag trivs verkligen inte i Kosta. Vill bara härifrån. Nuu!!!!
Jag träffade Isa`s man Tommy på jobbet häromdan. Vi pratade pm den gamla goda tiden när jag praktiserade hos honom på Kosta Värdshus. Han undrade vad jag skulle göra härnäst, men jag visste inte. Jag hade ju tänkt snacka med Bengt Sjöström om olika jobb, men han är så himla svår att få tag i. Men Tommy sa att han skulle snacka med sin son om jobb till mig. Han jobbar på Taverna i Göteborg. Det är en väldigt populär restaurang. Jag blev jätteglad, så jag hoppas verkligen att jag får jobb där. Komma bort från Kosta, släkten och vännerna. Inget illa ment om mina kompisar och släkten. Men jag vill bara bort från Småland. Börja ett nytt liv, skaffa flickvän, hus och hund. Ett riktigt Svensson liv, haha.
Men någon gång i framtiden vill jag självklart öppna min egna restaurang. Vill verkligen att menyn ska vara speciell. Så jag har tänkt på att enbart ha vegetariskt. Men vi får se vad det bär av. Sen ska jag aldrig ha lunchrestaurang. Ingen husmanskost i min restaurang. Jag är så trött på det nu när man har jObbat med det i 2 år. Jag ska enbart ha A La Carté. Dem som inte vet vad det betyder så är det enbart "fina rätter". Som Carpaccio, Pomme Anna och Tiramisu.
Vilka drömmar man har va!

1 kommentar: