lördag 15 augusti 2009

Bloggen!

Det var som faan, syrran har skaffat en blogg till mig. Visst det kan vara kul att skriva av sig ibland - om jobbet och livet utanför jobbet.

Okej, lite snabbt om mig, Adrian Edberg.
Jag är en 19-årig kille som bor i Kosta. Har precis slutat skolan som utbildad kock. Jag älskar verkligen yrket, men det är ett problem, sen jag var 17 år har jag tjatat om att flytta från den lilla hålan Kosta. Men jag fick timanställning på Kosta Outlet Restaurangen och det kunde man ju verkligen inte tacka nej till. Men mina drömmar fortsätter fortfarande om att jag en dag flyttar från Kosta. Jag har alltid drömt om att flytta till västkusten. Jag älskar verkligen havet. Man känner sig så fri när man är där - alla problem försvinner ur världen liksom...

Min familj, vad kan man säga om dem? Alla är helt galna! Men jag älskar dem precis som dem är. Konstigt nog...

På jobbet är det som på alla andra jobb. Vi har Besserwissern, Den Galna (men det är nog jag), den förståndiga, den roliga, den som jag mobbar (haha, skojar bara) och en chef som inte alltid är en särskilt bra chef. Tyvärr.

På fritiden älskar jag att vara med mina kompisar. Vi brukar för det mesta sitta å spela poker men när vi har tid eller har sovmorgon så brukar vi åka in till Växjö och festa loss med dem andra jobbarkompisarna :D:D

Jaha det var nog allt om mig... Nej, bara skojar men det räcker nog för den här gången...



3 kommentarer:

  1. Jag galen? skämtar du eller, kanske inte ;)

    SvaraRadera
  2. Fy fan vad fint! Kan inte sluta kika in här!
    Skriv länken till bloggen på Facebook så kommer du garanterat få besökare! Natti!

    SvaraRadera
  3. Hej,Adde!
    Galna familjen? Vet inte om jag håller med dig. Kanske,för att ni skrattar nästan jämt. Vilket inte är så vanligt idag!
    Har ju träffat dig o din mamma mer än Agnes.
    Men en sak är säker ,så fantastiska barn som er mamma har -hoppas bara hon är stolt över er.
    Ni är alltid trevliga,vänliga, ödmjuka o mycket mer.
    Försökte skriva en tackhälsning till din mor. Åt en makalös god middag hos henne i tisdags.Så jag vet vem du brås på eftersom du är kock nu.Du har det i generna!!!! Men min kommentar ville inte "fastna" på hennes blogg.Du kanske kan hälsa!Skriv gärna,Adde om du har några vegetariska recept. Hälsnigar Marie

    SvaraRadera